کاهش ۲۳ درصدی فروش Christie
1 min read
با اعلام Christie، در نیمه اول سال ۲۰۲۳، این حراجی ۳،۲ میلیارد دلار فروش داشته است.
این رقم نشان دهنده افت ۲۳ درصدی نسبت به ۴،۱ میلیارد دلاری است که در مدت مشابه سال گذشته به دست آورده بود و ۹ درصد کاهش را نسبت به ۳،۵ میلیارد دلاری که در نیمه اول سال ۲۰۲۱ به دست آورده بود، نشان می دهد.
همچنین Christie گزارش داد که بین ژانویه تا ژوئن از طریق حراجهای آنلاین و زنده ۲،۷ میلیارد دلار درآمد داشته است که نسبت به ۳،۵ میلیارد دلاری که در نیمه اول سال ۲۰۲۲ به دست آورده بود، ۲۴ درصد کاهش داشته است. وجوه باقی مانده از طریق فروش خصوصی ایجاد شده است که در سال ۲۰۲۳، ۴۸۴ میلیون دلار درآمد داشته است.
رقم ۴۸۴ میلیون دلاری فروش خصوصی نیز کاهش قابل توجهی نسبت به عملکرد کانال در شش ماهه اول سال ۲۰۲۲ بود، زمانی که ۶۰۰ میلیون دلار درآمد داشت.
در نیمه اول سال ۲۰۲۱، فروش خصوصی ۸۵۰ میلیون دلار به ارمغان آورد.
در بیانیه ای، Guillaume Cerutti، مدیر عامل Christie، کاهش فروش در حراج های عمومی و فروش خصوصی را به یک “محیط کلان چالش برانگیز” نسبت داد که اکنون انتهای صدر بازار را تحت تاثیر قرار داده است.
حراجی Christie در بیانیه ای به نرخ فروش ۸۷ درصدی به عنوان نشانه ای دلگرم کننده در میان کندی بازار اشاره کرد. این نرخ با نتایج نیمه اول در سالهای ۲۰۲۲ و ۲۰۲۱ برابری میکند و منعکسکننده چیزی است که Christie آن را تقاضای ثابت در میان خریداران مینامد.
طبق گفته این خانه حراج، ۳۹ درصد از خریداران Christie در سال جاری در قاره آمریکا، ۳۵ درصد از اروپا، خاورمیانه و آفریقا و ۲۶ درصد دیگر از آسیا بودند. تعداد خریداران آسیایی نسبت به نیمه اول سال ۲۰۲۱ کاهش شدیدی داشته است، زمانی که آسیا ۳۹ درصد از مشتریان خود را تشکیل می داد.
این خانه بخش عمده ای از سود سالانه خود را از توزیع مجدد املاک بزرگ نیکوکاران فرهنگی در پایان کار آنها به دست می آورد. فروش املاک کلیدی در سال جاری، از جمله از مجموعههای Gerald Fineberg، S.I. Newhouse، Paul G. Allen، Alan and Dorothy Press and Sophie F. Danforth, brought به مبلغ ۹۲۲ میلیون دلار در نیمه اول سال ۲۰۲۳.
در همین حال، Christie گفت که همچنان به تمرکز بر مجموعهداران جدید و جوانتر ادامه میدهد زیرا به نظر میرسد مشتریان بیشتری را پرورش دهد که پتانسیل تبدیل شدن به کلکسیونرهای برتر را دارند. حدود ۳۱ درصد از کل خریداران در نیمه اول سال ۲۰۲۳ به این خانه حراج ۲۵۰ ساله، تازه وارد شدند. ۳۸ درصد از این خریداران جدید نسل هزاره بودند، که نسبت به ۳۴ درصدی که در سال ۲۰۲۱ مشاهده شد، افت کمی را نشان میدهد.